Pharrell & adidas släpper en kollektion för att hylla kvinnorna - "Now Is Her Time"

adidas & Pharrell är tillbaka med en stark kollektion för att hylla våra unika skillnader och mänsklighetens mångfald

adidas och Pharrell Williams fortsätter med sitt lyckade samarbete, denna gång släpper man en stark kampanj vars syfte är att lyfta fram kvinnors rättigheter och egenmakt. Kampanjen “Now Is Her Time” hyllar mångfald och olikheter. Som en del av detta lyfter Pharrell fram ett flertal personer som får göra sin röst hörd och berätta sin berättelse.

”ÄVEN IDAG BLIR KVINNLIGA BEDRIFTER OFTA IGNORERADE OCH FÖRBISEDDA. DET ÄR NÅGOT VI MÅSTE ÄNDRA PÅ.” − PHARRELL WILLIAMS

Kollektionen som släpps som en del av ”Now Is Her Time” kampanjen består av 23 starka unisex-färgsättningar av de siluetterna adilette, SolarHu, Crazy BYW och NMD samt unisex kläder som står för kvinnors rättigheter.

Den populära Hu NMD silhuetten släpps i färgerna ”Solar Yellow”, “Cream White,” “Hyper Pop,” och “Core Black”. Alla kommer med broderade uttryck på skorna som är kopplade till kampanjen, “Breathe,” “Sun,” “Know” och “Infinite Species.”

Hela adidas Originals by Pharrell Williams “Now Is Her Time”  kollektionen släpps den 31 augusti på adidas.se/pharrell samt utvalda återförsäljare. Kollektionen har fotats av Collier Schorr.

[sneakers id=”71985″]

[sneakers id=”72347″]