Places+Faces reflekterar över Brexit i Pre-Spring 2020

Huvtröjor, sweatsuits, jackor och T-shirts.

Det UK-baserade kreativa kollektivet Places+Faces är tillbaka med sin minimalistiska Pre-Spring-2020-kollektion. Märket grundades 2013 och har redan lämnat ett stort avtryck på streetwear-scenen. De är mest kända för sina grafiska tryck och logotypen ”Places + Faces”. Den kommande kollektionen består av ytterplagg, broderade sweatsuits, huvtröjor och T-shirts. 

Ett utstickande plagg är den tunt fodrade Varsity-jackan märkt med “P+F” samt en kursiverad version av “Places + Faces” på ryggen. Dessutom syns deras nya ”Running Plus Logo Hoodie” och T-shirt med en lekfull design av ett plustecken med ben och ansikte. I kollektionen reflekterar märket dessutom över den politiska situation i UK kopplat till Brexit. Pre-Spring-2020-släppet innefattar bland annat en huvtröja och T-shirt som pryds av en borderad EU-flaggan, där en av stjärnorna är utbytt mot en rött ledset ansikte. 

Kollektionen släpps via Places+Faces onlinebutik 7 februari kl. 20:00.

Foto: Hypebeast / Places + Faces