Post Malone lanserar franskt rosévin Maison No. 9

Lillördag mood

OBS: Inlägget är ej reklam och vi uppmannar aldrig till oansvarig eller minderårig alkoholkonsumtion. Drick ansvarsfullt och lagligt. I Sverige är den lagliga åldern för alkoholkonsumtion +18 år, och +20 år för konsumtion via Systembolaget. 

Den amerikanska rapparen Post Malone har kammat hem priser på amerikanska Grammy Awards, och är känd för hitlåtar som ”rockstar”, ”Better now” och ”Congratulations”. Nu säger vi grattis till honom när han lanserar sitt franska rosévin Maison No. 9. Vinet är framtaget tillsammans med entreprenören och vännen James Morrissey från Global Brand Equities, samt Dre London som är en manager och grundare av London Entertainment.

Vinet är tillverkat hos E. & J. Gallo Winery och kombinerar rapparens kärlek för Medelhavet med rosé från en förstklassig vingård från det franska Provence. Post Malone berättar:

“Rosé is for when you want to get a little fancy. “It’s a nice switch up and I have been thinking about doing my own wine for a while. It was great to work with Global Brand Equities because they saw the vision and we got to do some super cool stuff. Maison No. 9 goes down smooth, and you’re all going to love it!”

Rosévinet har en klassisk rosa färg och Post har bland annat jobbat med vintillverkaren Alexis Cornu för att ta fram den perfekta smaken. Han har experimenterat med flera olika druvsorter. Blandningen är nu Mediterranée IGP från 2019 med 45% Grenache Noir, 25% Cinsault, 15% Syrah och 15% Merlot. Maison No. 9 är ett torrt och krispigt vin med rund karaktär. Den fruktiga smaken har inslag av annans, päron och jordgubbar.  Namnet Maison No. 9 kommer från Post Malone’s favorit tarot-kort Nine of Swords som handlar om att överkomma dagliga utmaningar i livet. Vinet kommer i en avlång och smal glasflaska.

Än så länge kommer Maison No. 9 endast att lanseras i USA.