PUMA öppnar flaggskeppsbutik i New York

18.000 kvadratmeter uppdelade på två våningar

I veckan slog PUMA upp portarna till sin första Nordamerikanska flaggskeppsbutik, lokaliserad på 609 Fifth Avenue i New York City. På de 18.000 stora kvadratmeterna uppdelade på två våningar finns tillgång till en customization-studio och digitalt kopplade erbjudanden i butik.

PUMA samarbetar med en rad välkända kreatörer och designers, och har tagit studion PUMA x YOU till butiken som ger kunderna möjlighet att designa sina egna personliga produkter som sneakers, kläder och accessoarer. Tekniker som broderi, patchwork, laserprinting, 3D-stickning och andra kreativa möjligheter finns i studion. Nya kreatörer hostar studion varannan vecka, inkluderat samarbeten som Sue Tsai, BWOOD, Maria Jahnkoy, Même. och Pintrill tillsammans med nya kreatörer som presenteras senare i år. Med start från Labor Day-helgen tillsammans med experterna av customization, lanserar butiken ’Chinatown Market University’. Kunder kommer få möjlighet att designa sneakers, kläder och accessoarer genom Chinatown Market’s toppmoderna printteknologi, följt av workshops om DIY.
Butiken kommer att erbjuda PUMA’s fulla sortiment av lifestyle, basket, fotboll, motorsport, golf, performance och kids och är öppen alla dagar i veckan från 10.00 till 20.00.