Belägen på västkusten ser Rhuigi ut över landet till smältdegeln i New York City, en kulturell kärna där musik och stil sammanvävts i årtionden. Som en hyllning till de fem stadsdelarna och New Yorks stilkoder, slår sig nu PUMA och Rhuigi samman för en statementkapsel som innefattar en faux-leather dunjacka och ny tappning av ikoniska PUMA Suede. 

Rhuigi använder sitt skarpa öga för omtolkning av amerikanska klassiker och utrustar dunjackan med lappar och applikationer i kollegial stil för att skapa en berättande röd tråd kring NYC - staden som aldrig sover. Tillhörande PUMA Suede är klädda i premiumläder i svart och hälen pryds av siffror som läser 1991 i guld. 

Kampanjen frontas av verkliga New York-bor, som visar världen den skönhet och individualitet som återfinns i New York City, så som endast en lokalbo känner staden; Liv (@tylivbonaparte) en artist som även kan dribbla två bollar samtidigt, Yang Xiao Di en kinesisk jongleringsmästare som har uppträtt med Big Apple Circus och National Circus Project, samt Jared Crawford (@choclattjared) en hinktrummis, industriell slagverkare och kompositör.

Rhuigi Villaseñor är grundaren av klädmärket RHUDE som kombinerar amerikansk ikonografi med nostalgiska kulturella referenser, som kulminerar i ett unikt referat om staden Los Angeles. Villaseñor har gjort sig ett namn för sina omtolkade klassiker som bygger på musik och streetstyle.

PUMA x Rhuigi finnas att köpa redan nu på PUMA.com och hos utvalda återförsäljare.