Reebok & Maison Margiela lanserar "Classic Leather Memory Of + Club C Memory Of"

Det senaste från varumärkenas långvariga samarbete

Reebok och Maison Margiela fortsätter sitt långvariga samarbete. Sedan de gick samman för ett år sedan har de levererat kreativa och moderna takes på flera olika Reebok modeller. Ständigt i finurlig kombination med Margiela’s utmärkande design och estetik. Nu är de tillbaka med ännu en release.

Den här gången får vi se en dubbel-release när Reebok och Maison Margiela ger oss två olika silhuetter. De släpper ”Classic Leather Memory Of” samt ”Club C Memory Of”. Det är det senaste resultatet av den kreativa dialogen mellan varumärkena.

Båda silhuetterna kommer i monokromatiska färgställningar – och släpps i såväl vitt och svart. Designen har tagits fram av Maison Margiela’s creative director John Galliano, som utgår från konceptet ”memory of”. Det är en designteknik som består av dekonstruering. På så vis väcks igenkännandet av detaljer, trots att de inte längre är synliga – men en kontur eller antydan väcker minnet av det som en gång var. Det här kommer att appliceras på Reebok’s klassiska sneakers under våren.

De silhuetterna som nu presenteras, ”Classic Leather Memory Of” och ”Club C Memory Of” kommer att släppas den 25 marsReebok.se, samt i utvalda Maison Margiela-butiker. Priset ligger på $350 USD / styck.