Se alla bilder från 424 x adidas Originals SS20-kampanj

424 gör sin tolkning på tre populära sneaker-siluetter

Märket 424, som grundades av Guillermo Andrade, har snabbt blivit populärt bland både streetwear-fantaster och influencers. Mycket tack vare sin Instagram-vänliga – och estetiskt tilltalande branding. Nu går 424 ihop med adidas Originals för att sätta sin egen touch på tre klassiska sneaker-siluetter. Dessutom släpper de en tillhörande klädkollektion.

424 ger sin tolkning på modellerna Superstar, SC Premiere och Pro Model. Superstar-siluetten har avslöjats tidigare och kommer i en vit överdel med läderdetaljer i beige. Även sulan och skons toe-box går i en beige/benvit nyans som bryter av något mot det vita. På tungan syns dessutom 424’s klassiska, röda tag. SC Premiere – är även den en vit sneaker. På bakre delen av sulan, mot hälen, syns 424 stämplat i gummit. Likt Superstar-siluetten syns 424’s signatur logga på tungan. Avslutningsvis sätter de en personlig touch på Pro Model, som kommer i färgställningarna vit och svart.

När det gäller den tillhörande klädkollektionen har 424 och Guillermo Andrade hämtat sin inspiration från olika håll. En del av kollektionen går i svart och rött och är inspirerad av hiphopgruppen Run-DMC. Den andra delen, som består av en blazer och kimono, är mer formell.

Samarbetet mellan 424 och adidas Originals släpps via adidas webbutik den 8 maj.