Se Jaden Smith & Hailey Bieber för Levi's U

Aktivism, optimism och kreativitet

Levi’s U’s senaste sommarkampanj frontas av inga mindre än artisten Jaden Smith och modellen Hailey Bieber. Kollektionen skulle från början vara en festival-linje, men på grund av COVID-19 och inställda evenemang, blir den istället en vacker och lekfull kampanj som hyllar dagens ungdoms optimistiska anda.

Levi’s® är kända för att arrangera sina globala Levi’s® Taylor Shops i samband med event och festivaler. Bland annat brukar de arrangera work shops i denim customization, där besökarna får designa sina egna 501 jeans. Bland annat brukar de öppna en Levi’s® Taylor Shop på musikfestivalen Coachella. Förra årets kampanj frontade Hailey Bieber och i år såg varumärket fram emot att tillsammans med Hailey och Jaden – återskapa samma magiska sommarkänsla som under fjolåret.

Levi’s U’s senaste kollektion består bland annat av T-shirts kortärmade skjortor i lekfulla mönster, jeans, jeansshorts och denimset. På grund av alla uteblivna festivaler blir deras nya kampanj en symbol för aktivism, optimism och kreativitet. Hailey och Jaden förkroppsligade ungdomars hoppfulla anda. Levi’s har varit en del av många historiska händelser och till och med revolutioner. Levi’s har burits av människor som kämpar för demokrati och frihet. Men även av kreatörer och konstnärer som Georgia O’Keefe, Andy Warhol och Keith Haring, samt artister som Debbie Harry, John Lennon, the Ramones, Bruce Springsteen, Kurt Cobain, Run DMC, Joan Jett, Elvis och Beyonce bara för att nämna några få. 

”Levi’s® has been through a lot. Earthquakes (1906, 1988), wars (WW1, WW2), pandemics (1918). Through thick and thin, we’ve stood with our employees, our communities, our fans. To endure. And we’ll do it again, with you. Today. Now for a moment of sheer fun – because we all deserve a little fun, check out the new campaign. Remember what joy feels like” – Jen Sey, CMO

Kollektionen kommer finnas tillgänglig på Levi’s hemsidan. Se alla bilder ovan.