Shoe Shame säljer profilers använda sneakers till förmån för Läkare Utan Gränser

Sneakervårdsvarumärket samlar in pengar i jul

När konsumtionshetsen är som störst släpper skovårdsvarumärke Shoe Shame ”The dirty old sneaker calendar” som uppmuntrar konsumenter att köpa begagnat. Idén med att sälja kända personers gamla, skitiga sneakers kommer från Shoe Shames ständiga strävan att uppmuntra till att ta hand om det vi redan har.

Eftersom 9 av 10 personer bryr sig om sina skor men inte vet hur man sköter om just sneakers vill Shoe Shame utbilda och hjälpa människor att ta hand om sina skor. Shoe Shame vill underlätta men också bidra till att skapa en vana att sköta om sina skor för att öka livslängden. 

”Vi ser ingen anledning till att man behöver köpa nytt hela tiden. Vi vill att man tar hand om det man har och när man tröttnar (som man gör) kan man sälja det vidare. Så därför känns det helt naturligt att göra en kampanj med begagnade skor tillsammans med våra hållbara skovårdsprodukter” säger Malin Runefelt, Marknadschef på Shoe Shame.

Varannan dag med start den 1 december klockan 17.00 öppnas en ny lucka på Shoe Shames Instagram @shoeshame_com med en känd persons skor som säljs med Shoe Shames Ultimate Sneaker Maintenance kit till ett fast pris och då gäller först till kvarn! Skorna säljs på Shoe Shames hemsida.

Med en spännande mix av kända personer, kreatörer, musiker och sneaker-konnäsörer som har donerat skor, bidrar detta förhoppningsvis till att det finns en sneaker för allas smak.

När man köper skorna ingår även Shoe Shames Ultimate Sneaker Maintenance kit. Där finns allt man behöver för att rengöra och fräscha upp skorna på nytt och på så sätt ge dem ett nytt liv. Alla intäkter från försäljningen går oavkortat till Läkare utan gränser.