Skjortvarumärket Eton och Armand Duplantis ingår långsiktigt samarbete

Tar tillsammans sats mot högre höjder

Det svenska skjortvarumärket Eton och vår svenska stavhopparstjärna Armand Duplantis ingår ett långsiktigt samarbete. “Mondo” som han kallas, har vid bara 22 års ålder vunnit OS-guld, tagit emot Bragdguldet och slagit världsrekord i stavhopp. I dag är han en stor inspiration och förebild för många unga idrottare och även en populär profil på sociala medier. Nu står det klart att han blir varumärkesambassadör för Eton, det första av sin sort i klädmärkets nära hundraåriga historia. 

Syftet är att stavhopparen ska bli ett återkommande ansikte i varumärkets kommunikation på den globala marknaden. “Mondo” har idag en portfölj av ett fåtal noggrant utvalda samarbetspartners och varumärken. Eton blir det första mode och livsstil varumärket som han samarbetar med. Samarbetet har sin grund i en gemensam tro på engagemang, beslutsamhet och viljan att konstant sträva mot nya höjder. 

”Jag har alltid haft en förkärlek till mode och möjligheten att representera ett så anrikt varumärke som Eton är både smickrande och spännande. För mig står Eton för modern lyx och kvalitet med en autentisk passion som jag beundrar och kan relatera till”, berättar Armand Duplantis om samarbetet. 

Den första kampanjen med Armand Duplantis x Eton lanseras under 2022!