SNS släpper workwear-kollektion med Dickies

Med hjälp av illustrationer från en amerikansk konstnär har märkena skapat en hyllning till kreativitet & hantverk

 

Idag lanserar det svenska varumärket och globala återförsäljaren SNS (Sneakersnstuff) en debutkollektion med det ikoniska varumärket för funktionella arbetskläder Dickies. SNS x Dickies ”Workin On Myself Wear”-kollektionen lyfter fram idén om att arbeta med själv genom att göra saker som har en positiv inverkan på livet.

Dickies workwear-filosofi är kärnan i sortimentet av klassiska arbetskläder, alla tillverkade av slitstarka tyger. Handslaget mellan de två varumärkena sträcker sig över flera plagg inklusive en t-shirt (499kr), hoodie (899kr), Eisenhower-jacka (1 749kr), byxor med ”double knees” (1 049kr), ett förkläde (649kr) och en keps (399kr).

Kollektionen innehåller också grafik gjord av den innovativa Brooklyn-baserade konstnären Elijah Anderson (aka spacehose). Alla plagg har en diskret design som kompletteras av kreativa broderade detaljer, följt av båda varumärkenas respektive logos. Tillsammans vill de inspirera SNS & Dickies gemensamma community till  att hitta mening och mentalt välbefinnande genom kreativa aktiviteter, till exempel målning, som vi ser i foto-kampanjen i galleriet ovan.

Dickies x SNS-kollektionen släpps exklusivt via SNS-appen nu på fredag den 8:e december 2023, med SIGN UP igång redan nu och som stänger dagen innan den 7:e december.