Sonos & Liverpool FC inleder samarbete - blir officiell ljudpartner

för att förhöja fotbollsupplevelsen med hjälp av förstklassigt ljud

Inför säsongsstarten inleder Sonos ett samarbete med Liverpool FC för att förhöja ljudupplevelsen vid fotbollsmatcher på Anfield – lagets hemmaarena – och för supportrar runt om i världen. Detta är Sonos första samarbete med ett fotbollslag någonsin och är ett led i ambitionen att erbjuda upplevelser som gör det enklare och roligare att lyssna, både i och utanför hemmet.

”Ljud har alltid varit en viktig komponent i sport – det fyller matcherna med energi, oavsett om det gäller musiken som spelarna lyssnar på för att fokusera före matchen, de skallande hejaropen från supportrarna på läktaren eller att återskapa stadiumupplevelsen hemma”, sa Pete Pedersen, VP of Marketing, Sonos. ”Vi ville hitta ett lag – och en supportergrupp – som delar vår passion för ljud. Den elektriska atmosfären på Anfield och stadens enorma musikarv gör Liverpool FC till det perfekta valet.”

Som del av partnerskapet kommer Sonos att bidra med ljudupplevelser inne på den legendariska arenan, med särskilt fokus på inre loger och spelarutrymmen, samt på AXA Training Centre, klubbens träningsplats.

”Vi är jätteglada att välkomna Sonos som vår officiella ljudpartner. Det känns fantastiskt bra att få införliva dem i Reds-familjen”, sa Matt Scammell, SVP of Partnerships på Liverpool Football Club. ”Det är ljudet som gör Anfield till den speciella plats det är. Både staden och klubben har en enorm anknytning till ljud, från Mersey-soundet till sångerna på Anfield-arenan. Förra säsongen insåg vi alla hur viktigt ljudet är för sporten.”