Spana in bilderna för Weekday's Eyewear SS20

Futuristiska "The Matrix"-vibbar

Weekday’s senaste glasögonkampanj inför våren/sommaren 2020 är både nostalgisk och futuristisk. Inspirationen bakom kollektionen hämtas nämligen från 70-talets stora, kvadratiska ramar samt 90-talets mindre metallramar. Vart kommer då den futuristiska aspekten in? Jo, stor inspiration hämtas nämligen från Sci-Fi kultfilmen The Matrix – som har blivit känd för att karaktärerna bär just utmärkande solglasögon. Säsongens utbud består av flera nya modeller; ”HACK”, ”RESORT”, ”RIDE”, ”AWAY” och ”FARE”,

Årets kampanj är plåtad av ingen mindre än den Stockholmsbaserade fotografen och stylisten Paul Edwards. Han är känd för sin personliga stil och utmanar skönhetsnormer genom sin digitaliserade och futuristiska lins. ”För den här kampanjen är linsen Pauls kameralins, men också solglasögonens linser som varje modell bär på som visar en alternativ verklighet; en värld som hyllar starka uttryck och utmanar normer”, berättar Weekday i ett pressmeddelande.

”Inspirationen till den här kampanjen började med att jag ville skapa en virtuell verklighet som utmanar ögat … Jag hoppas kunna introducera en hel virtuell värld för Weekday någon gång i framtiden”, säger Paul Edwards.
Se alla bilder från kollektionen ovan.