Spotify & adidas i nytt samarbete - med Jireel och Tove Styrke

Kolla in ASMR-videon

Vad får man om man sätter adidas senaste sneaker i händerna på Jireel och Tove Styrke och sedan placerar dem i en studio hos Spotify? ASMR! I adidas lokalt producerade kampanj med ljud i 8D och sobra videos som tagits fram i samarbete med Spotify. För första gången samarbetar de båda bolagen för att nå ut till lyssnare på Spotify i Sverige för att vidare positionera modellen adidas ZX2K Boost.

“Det är viktigt för adidas att som globalt bolag hitta lokala kampanjer som når våra målgrupper och skapar riktigt starkt intresse. Vi kan sport och mode, Spotify kan ljud, och här har vi hittat en kreativ lösning där kampanjen för ut vårt budskap på ett helt nytt sätt. Och när vi går med kampanjen på Spotify så är det också naturligt och väldigt roligt att involvera både Jireel och Tove Styrke som del av det kreativa uttrycket.” säger My Bäck, Nordisk marknadschef på adidas.

Med kampanjen sätter adidas ljud på det som beskriver just känslan av att bära ett par adidas ZX2K Boost där Jireel och Tove Styrke experimenterar med olika typer av rekvisita för att förklara de ord man vill förmedla till lyssnarna – squeezy, squishy och comfort – under kampanjvinjetten “Feel the Zxience”. Här använder man sig av tekniken ASMR, eller Autonomous Sensory Meridian Response, vilket förenklat kan beskrivas som en avkopplande, ofta lugnande känsla som börjar i hårbotten och rör sig ner i kroppen, och som infinner sig när vi ser vissa typer av lugna bilder och hör ljud som viskningar och knaster.

Kampanjen kommer att gå på Spotify i Sverige under 4 veckor med start denna vecka. Spana in videon nedan.

Jireel x adidas x Spotify

Tove Styrke x adidas x Spotify