Spotify och Acne Studios går ihop för samarbete

Den unika collaben kommer att innehålla crossovers mellan musiken och modets värld – här är vad vi vet hittills

I höst startar ett unikt samarbete mellan Spotify och Acne Studios, två svenska jättar inom musik och mode. Streamingplattformen och modehuset går samman för att hjälpa artister, nya som etablerade, att nå fans på nya, kreativa sätt. Samarbetet kommer att ta uttryck i ett antal olika collabs, där det första äger rum under modesäsongen FW24.

Spotify skapar möjligheter för artister och kreatörer av alla slag att frigöra sin kreativitet, knyta an till fans och nå ut med sin konst. Genom samarbetet kommer bland annat Acne Studios format “Acne People”, där artister som representerar märkets kreativa värderingar uppmärksammas, att få en ännu större plattform.

 

Visa detta inlägg på Instagram

 

Ett inlägg delat av Spotify (@spotify)

Modehuset har tidigare samarbetat med artister som Rosalía, Bladee, Kaytranada, Yaeji och nu senast ILLIT – det nya K-Pop-bandet som också frontade Acnes kampanj för SS24.

Mer information om samarbetet kommer att dyka upp under året, så håll utkik på dopest.se för uppdateringar!