Stiksen hyllar kreativt jobb med ny kollektion

Svenska kepsmärket slår ihop sig med stylisten och kreatören Richard Ntege för en design i tre färger

Det svenska premium-kepsmärket Stiksen släpper nu, tillsammans med kreatören Richard Ntege, en limiterad minikollektion för att hylla kreativitet och skapande. Kollektionen kombinerar Stiksens kvalitet med Nteges distinkta stiluttryck, inspirerad av streetwear-kultur och städernas energi.

Med samarbetet vill Stiksen och Richard Ntege hylla kreativa individer i arbetet under parollen “SEND INVOICES AND DO DOPE STUFF”. Med budskapet vill man påminna om att kreativitet är en stark drivkraft i många branscher, och att de som skapar nya idéer och konst förtjänar att bli högt uppskattade. För att lyfta budskapet lite extra frontas kampanjen av en grupp kreatörer, däribland fotografen Hampus Forssander och artisten Sabina Ddumba.

”Genom samarbetet med Richard och budskapet bakom kollektionen, hoppas vi på att kunna inspirera fler att ägna sig åt sitt kall och ta steget in i skapande verksamhet”, säger Stiksets grundare Asim Khandker.

Kollektionen innehåller till en början de tre färgerna svart, babyblå och puderrosa. Kepsarna är tillverkade i en OEKO-TEX (varumärke tillhörande GORE-TEX)-certifierad blandning av linne och bomull, något som ger dem en följsam och bekväm struktur. De kommer att finnas tillgängliga exklusivt genom Stiksens hemsida med start nu på fredag den 24:e mars.