Stockholm får ett eget hudvårdsmärke, NO SOCIETY

Säg hej till märket som vill utmana normer i skönhetsbranschen.

Den globala marknaden för hudvård och skönhet fortsätter att växa och utvecklas i snabb
takt. Trots detta är uppdelningen mellan manligt och kvinnligt ofta påtaglig, något som det nya Stockholm baserade varumärket NO SOCIETY vill ändra på. Genom att fokusera på individualitet och att bryta normer, vill de ena hudvård och mode och sätta ett unisex perspektiv från start. För att göra detta fokuserar de på att skapa veganska hudvårdsprodukter och ha ett tydligt hållbarhetstänk.

NO SOCIETY startades 2018 av Carl Falkenberg som arbetat b.l.a med Lorèal och lanseras idag 9 maj globalt. Hudvårdsprodukter är veganska, utvecklade, testade och produceras i Stockholm. Dock med snäppet mer fokus på herr med b.l.a Shave Butter och Post Shave Mist, men uttrycker sig att detta är ett unisex märke.

Förpackningarna är även primärt producerade av återvunnet material och sockerrörsfibrer. Som kontrast till skönhetsindustrins uppmaning till masskonsumtion, har dem ett fokuserat sortiment av en Face Moisturizer gel, Shave Butter, Post Shave Mist, Face Mist samt en Lip Treat.

NO SOCIETY producerar dessutom väl utvalda mode-relaterade produkter, som exempelvis tröjor av ekologiskt bomull som vi gärna vill se mer av. Se de första kampanjbilderna i bildspelet ovan.

Priserna för hudvårdsprodukterna ligger mellan 80-220 SEK. Produkterna säljas exklusivt genom webbshopen.