Stockholm Fashion Week presenterar line-up för 2021

På årets line-up finns märken som Diemonde, Weekday och Chimi Eyewear

Världen befinner sig just nu i osäkra tider till följd av den rådande pandemin. Det nya viruset Covid-19 har slagit hårt mot kulturlivet, och inte minst modevärlden. När fysiska event var begränsade under fjolåret fick vi se flera kreativa lösningar i form av digitala visningar och modeveckor.

Även årets Stockholm Fashion Week 2021, som tar plats 9-11 februari, blir digitalt.Visningarna kommer ske genom förinspelade, kreativa designpresentationer med fokus på hållbarhet och mångfald. Nu presenteras årets line-up. De medverkande varumärkena är: A Day’s March / ATP Atelier / Beckman’s College of Design / BLK DNM / Chimi Eyewear / CMMN SWDN / House of Dagmar / Diemonde / HOPE / Hunkydory / Ingy Stockholm / Jennifer Blom / Lugot / Lexington / Magniberg / Rodebjer / Self Cinema / Schnayderman / Skultuna / Stand Studio / Stylein / Susan Szatmáry / Swedish Stockings / Weekday.

VOCAST blir ny partner till Stockholm Fashion Week och kommer att dela visningar, evenemang och backstage-innehåll med svensk och internationell press på den digitala plattformen.

”Vi är glada och stolta över att samarbeta med Stockholm Fashion Week och rikta rampljuset mot svenska designers, som skapar hållbara och unika produkter, och få ut deras budskap i världen”, säger VOCAST medgrundare Jens Hamborg Koefed.

 

”I dessa tider med social distansering och begränsade resor är digitala lösningar särskilt viktiga. Vi välkomnar med glädje VOCAST som officiell Stockholm Fashion Week partner”, säger Stockholm Fashion Weeks arrangör Catarina Midby.

Du hittar hela schemat för årets visningar här!