• @frederikvangkilde
  • @gullyguyleo
  • @basementapproved
  • @tovahansson @kaaaarrrrl
  • @mortenmunksgaard
  • @radoliver_
  • @emilie.haug
  • @astimose
  • @kaspersoeholm
  • @tankefyldt

The Basement Copenhagen Pop-up – Spana in vad besökare hade på sig

Mellan lördagen och söndagen hade det UK-baserade the Basement en pop-up butik i Köpenhamn i samarbete med butiken Siersted där de släppte ny merchandise samt bjöd på allmänt goda vibes. Kön in till butiken var meterlång och sträckte sig från Siersted på Hyskenstraede hela vägen upp en bit runt Stroeget.

I vanlig ordning vid heta släpp och event var den mysiga bakgatan fylld med förväntansfulla besökare. Man kan förstå att eventet skulle bli uppmärksammat med tanke på vilka det var som anordnade den. The Basement har sedan 2013 blivit ett av de mest väletablerade plattformarna för mode och livsstil. De har sedan sin uppstart etablerat en Instagram med ett följe på över 220 000 följare och en Facebook-grupp med 65 000 medlemmar. Förra månaden släppte de även ett samarbete med Nike. Förutom dessa meriter har de också en egen tidning och hemsida där de släpper moderelaterade artiklar samt säljer merchandise här.

Kön bestod nästan i helhet av modeintresserade ungdomar klädda från topp till tå i kläder från de senaste heta släppen. Även instagramstjärnan Leo Mandella och Youtubern Magnus Ronning visade sin närvaro och hängde runt pop-upen. Man kunde märka att folk var exalterade över eventet och de allra flesta som gick in kom ut med påsar fyllda med merchandise.

Kolla igenom Dopest bilder ovan, tagna av Philip Barnard för att få en överblick över pop-upen och vad folk hade på sig!

Reportage: Karl Frantz, Editor@Dopest.se

Fotograf: Philip Barnard