Tommy Hilfiger presenterar lanseringen av deras Festive collection, en julkollektion och kampanj som hyllar det amerikanska arvet med en distinktiv och modern estetik. Kollektionen blandar Tommy Hilfigers välbekanta preppy stil med nya tolkningar, designade i högkvalitativa material att bäras tillsammans med nära och kära under julsäsongen. Kollektionen erbjuder något för alla tillfällen: från julens mysiga sammankomster till de festligare stunderna, och går att både klä upp och ner med uppdaterade siluetter, bekväma material och lyxig styling.

Kollektionens höjdpunkter tar inspiration från östkustens populärkultur, däribland oxfordskjortor och varsitytröjor i starka färger och överdimensionerade siluetter. Det skotskrutiga mönstret med det nya TH-monogrammet är återkommande genom herrkollektionen, medan höjdpunkterna i damkollektionen är en peacoat och en skjortklänning i omarbetade material och silhuetter för att passa övergångssäsongerna.

Kampanjen följer den Warholinspirerade Fall 2022-kampanjen, som en hyllning till julsäsongen och till Warhols kända fester. I kampanjen syns en blandning kreatörer, konstnärer och dansare. Kollektionen kommer finnas tillgängliga via tommy.com samt i Tommy Hilfiger-butiker över hela världen från och med 1 november 2022.