Tommy Hilfiger släpper kollektionen Tommy Jeans Crest, en kollektion under linjen Tommy Jeans med inspiration från kollektionen Tommy Crest som ursprungligen introducerades år 1985. Kampanjen frontas av Jelani Blackman och RIMON, två artister som är på stark framfart på den internationella musikscenen och budskapet genomsyras av positivitet, mångfald och starka individuella uttryck. Kollektionen består av klassiska denimplagg som uppdaterats med element från varumärkets arkiv, främst genom det emblemet föreställande ett lejon med ett svärd omringad av lagerblad som moderniserats och fått nya oväntade placeringar.

På damsidan består plaggen av en marinblå- och grönrutig dunjacka; en marinblå-, vit- och rödrandig rugbyskjortklänning; tröjor och hoodies i marinblått eller vitt, T-shirts i rött, vitt eller blått med emblemet tryckt ovanpå Tommy Jeans klassiska flagglogga och hängselbyxor och även  en jeansjacka med både emblemet och ”Tommy Jeans” broderat över ryggen.

För herr inkluderar kollektionen en jeansjacka och en marinblå- och grönrutig jacka av Harringtonmodell med emblemet och ”Tommy Jeans” broderat över ryggen; vit, röd eller marinblå tröja med emblemet tryckt på baksidan, vita hängselbyxor, en flerfärgad rutig skjorta och T-shirts i rött, vitt eller marinblått där emblemet är tryckt på bröstet ovanpå Tommy Jeans klassiska flagglogga.

Kollektionen släpps globalt i utvalda Tommy Hilfiger- och Tommy Jeansbutiker, återförsäljare och på tommy.com från och med 15 november. Se kampanjen i bildspelet ovan.