Tommy Hilfiger och streetwear-märket Patta, presenterar vårens 2021 PATTAxTOMMY-kapsel som fångar styrkan och inflytandet i den afrikanska diasporarörelsen med budskapet "enighet är styrka, splittring är svaghet."

Patta och Tommy Hilfiger delar en tro om öppenhet och är engagerade i att främja inkludering, samarbete och gemenskap. Kollektionen är det första samarbetet mellan de två märkena, och PATTAxTOMMY-kapseln kretsar kring den panafrikanska flaggan och svart enighet, och kanaliserar en känsla av sammanlänkade historier, nutid och framtiden som ligger framför oss. För att fira detta har de ikoniska vita, röda och blå TOMMY-färgerna ersatts med de traditionella panafrikanska färgerna djuprött, svart, grönt och gult, vilket sätter afrikansk kultur och samhällets självförverkligande i centrum i denna kapsel.

Videomaterialet i kampanjen fångades i Lagos, Nigeria av den nigerianska filmskaparen Dafe Oboro genom sin kortfilm ”Two Become One”, med kampanjfotografering av den marockanska bildkonstnären Hassan Hajjaj.

PATTAxTOMMY-kapslen kommer att finnas tillgänglig genom Patta detaljhandelsnät och PattaxTommy.com globalt från och med fredagen den 9 april klockan 13:00.