Tommy Hilfiger presenterar den globala vårkampanjen “Make Your Move”

Frontas av skådespelaren och sångaren Anthony Ramos

Tommy Hilfiger introducerar idag sin Spring 2022-kampanj “Make Your Move”, tillsammans med den Emmy-nominerade skådespelaren och sångaren Anthony Ramos. Kampanjen är en färgstark kombination av den för Tommy Hilfiger typiska moderna prep-stilen tillsammans med Anthonys värld av musik och populärkultur, som tillsammans skapar en ny tolkning av de klassiska Hilfiger-plaggen.

”Kollektionen är ett nyskapande av vårt ikoniska preppy-märkesarv för framtiden, som vi har väckt till liv genom varje minsta detalj,” berättar Tommy Hilfiger och fortsätter: ”För oss har alltid mode handlat om att hylla individualitet och självuttryck. Anthony uppmanar till båda egenskaperna i allt han gör, så vi har verkligen satt dem i centrum för den här kampanjen. Vi omfamnar det bästa av modern teknologi för att sprida det här budskapet till våra fans runt om i världen och vi är exalterade över att få bjuda in dem till att Make Your Move”.

Genom kampanjen kommer vi att få se Anthony Ramos göra exempel av modern prep i nya siluetter. Bland annat genom chinos med dubbla frontveck och nya mönster som syns i den mixade randiga Icon-tröjan, samtliga med en underliggande collage-stil. Kollektionen i övrigt kommer även erbjuda key pieces som seersuckershorts för män med ithaca-ränder och button-down skjortor. Damkläderna erbjuder en mer vardaglig, preppy estetik genom avslappnade siluetter och lekfulla proportioner, som syns i bland annat en utsvängd car coat med överdimensionerad krage, skräddarsydda chinos med ballongben och en ribbstickad klänning med texturer.

Tommy Hilfiger’s Spring 2022-kampanj ”Make Your Move”, kommer att finnas tillgänglig online i utvalda flaggskeppsbutiker från och med den 15 mars.