TOMMY JEANS går ihop med Coca-Cola® och släpper gemensam kollektion

En uppdaterad version av kollektionen som Tommy Hilfiger själv designade 1986

Tommy Hilfiger och Coca-Cola går nu ihop för ett samarbete och lanserar TOMMY JEANS Coca-Cola® Capsule Collection. Kollektionen är en uppdaterad version av kollektionen som Tommy Hilfiger själv designade 1986, året då den första kollektionen klädkollektionen Coca-Cola lanserades. Nu är de två ikoniska amerikanska varumärkena tillbaka för att hylla deras gemensamma historia. Samarbetet är inspirerat av Coca-Colas tidiga reklamkampanjer.

”Coca-Cola kollektionen som vi lanserade på 80-talet var färgstark och lätt att känna igen. Årets upplaga bygger på originalkollektionen och hyllar den optimistiska och ungdomliga andan av båda varumärkena, samtidigt som det adderats en modern street-style twist för nästa generation. Sedan Coca Cola-kollektionen ursprungligen lanserades har Tommy Hilfiger fortsatt att vara en pionjär i att förena mode med popkultur.” säger Avery Baker, Chief Brand Officer på Tommy Hilfiger.
 
TOMMY JEANS Coca-Cola kollektionen kommer för män och kvinnor, plaggen återupplivar plaggen från 80-talet med en ny TOMMY HILFIGER x Coca Cola logga. Kollektionen består av tröjor, oversized hoodies, t-shirts och shorts i gäng olika färger. T-shirts kommer i blå, röd, vit, gul och teal med TOMMY JEANS x Coca-Cola loggan över bröstet. Vi ser även en jacka med loggan placerad på framsidan samt rugby-tröjor i olika färger.
Kollektionen kommer finnas tillgänglig i utvalda Tommy Jeans-butiker över hela världen och online på Tommy.com från och med den 5 april. Spana in kollektionen ovan!