Tommy Hilfiger visar upp Tommy Jeans för SS19

Återupplivar gamla klassiker i den nya kollektionen

Den senaste kampanjen för Tommy Jeans utspelar sig på gatorna i New York, där fotografen Clara Balzary har fotograferat up-and-coming artisterna Lolo Zouaï, Kilo Kish och Saba. Kampanjen anspelar på varumärkets musikarv och lyfter passionen och drivkraften hos nästa generation av musikaliska talanger.   

Den nya kollektionen hyllar varumärkets rika denimarv och återupplivar klassiska modeller. 
Vi ser favoritsilhuetter som de avsmalnande mamma-jeansen som nu tillverkats av återvunnen bomull med en eko-tvätt där det används mindre vatten, mindre kemikalier och där mindre energi förbrukas. 
Överdimensionerade Oxford-skjortor, randiga t-shirts och poppande färger i kombination med den klassiska Tommy Hilfiger-flaggan i oväntade placeringar.
Kollektionen finns nu i utvalda Tommy Hilfiger-butiker, Tommy Jeans-butiker och på tommy.com.