
Foto: Oakley
Travis Scott blir Chief Visionary för Oakley
Travis Scott blir Chief Visionary för Oakley, nytt samarbete med Cactus Jack ska forma framtidens glasögon och kläder.
Oakley går all-in på framtiden, och Travis Scott sitter vid rodret. Den ikoniska glasögon- och sportmodejätten har precis utsett rapparen till sin första Chief Visionary någonsin. Samarbetet är flerårigt och ska forma nästa era för Oakleys design, kampanjer och uttryck.
Det här partnerskapet kommer knappast från ingenstans. Travis har under flera år burit Oakley på scenen, inte minst under hans rekordstora Circus Maximus-turné. Genom att blanda märkets retro-futuristiska solglasögon med sin postapokalyptiska stil, har han spelat en nyckelroll i Oakleys kulturella comeback.
”Vi bygger något som blandar legacy med framtid. Oakleys design är på en helt annan nivå, och jag var tvungen att bli en del av det här,” säger Travis Scott om samarbetet.
Oakleys VD Caio Amato beskriver samarbetet som början på ett nytt kapitel:
”Det handlar om kreativitet, tro och vision, att skapa något som inte bara är annorlunda, utan definierande.”
Oakley firar dessutom 50 år, vilket gör det här till ett symboliskt ögonblick för varumärket.
Vad innebär rollen?
Som Chief Visionary kommer Travis och hans Cactus Jack-team:
-
Utveckla nya kampanjer för Oakley
-
Reimagina märkets klassiska glasögon och silhuetter
-
Skapa helt nya glasögonmodeller
-
Släppa exklusiva klädkollektioner i sann Cactus Jack-anda
För att kicka igång samarbetet släpptes en Day Zero-kollektion idag via shop.travisscott.com, med posters och kläder som ger en första smak på vad som väntar.