UNIQLO öppnar i Köpenhamn - lanserar kampanjen “Always at Home”

En ny UNIQLO butik i Norden

Den 5 april öppnar UNIQLO:s butik på Ströget i Köpenhamn. Inför öppningen lanserar UNIQLO kampanjen “Always at Home” vilket är en hyllning till staden och dess invånare. Köpenhamn är en självsäker stad fylld med kreativa möjligheter och innovativa människor. Till kampanjen har UNIQLO bjudit in fem lokala ambassadörer för att belysa konceptet LifeWear och visa på hur det passar in i deras vardag.

De fem ambassadörerna är Nicholas Kjær Kawamura, Mette Holm, Asta Fjeldhagen, Frederik Bille Brahe och Josephine Akvama Hoffmeyer. Tillsammans representerar de världarna av musik, litteratur, konst, gastronomi och design. Alla fem ambassadörer delar värderingar med UNIQLO i deras uppskattning till kvalité, passion för detaljer och kreativa sinne. UNIQLO menar på att ambassadörerna förkroppsligar Köpenhamns atmosfär varför de valdes ut till kampanjen för att visa upp LifeWear – UNIQLO:s strävan efter att skapa perfekta kläder som möter alla människors behov i deras vardag.

LifeWear är kläder som passar perfekt i Köpenhamn – en välkomnande stad som får alla att känna sig hemma, bekväma och självsäkra i den de är. I kampanjen bär ambassadörerna kläder från SS19 kollektionen som kommer finnas tillgängliga från den 5 april när butiken öppnar i Köpenhamn.

Kampanjen som lanseras idag kommer att löpa under fyra veckor och kombinerar traditionell så väl som digital OOH för att nå fler och därigenom skapa uppmärksamhet kring butiksöppningen den 5 april.