Urbanears släpper limiterad klädkollektion med Leslie Tay

Kommer säljas online och i butik hos APLACE

Idag lanserar Urbanears en streetwear-kollektion med Leslie Tay. Tillsammans har de skapat kollektionen ”Eyaleé Noir” som i limiterad upplaga säljs exklusivt hos butiken APLACE. Med det vill Urbanears visa att mode och musik går hand i hand, och samarbetet initierades av en gemensam vision om att föra samman musik och lyssnande med stil och identitet.

”Leslie Tays låtskrivande, identitet och personliga stil går tydligt i linje med vad vi står för som varumärke. Samarbetet och kollektionen breddar bilden av vad vi kan erbjuda våra kunder”, säger Ebba Studt, Global Brand Director.

Kollektionen omfattar plagg och accessoarer med personliga motiv inspirerade av Leslies tatueringar och låttexter i form av patches och texter. Välj mellan plagg som hoodies, sweatpants, t-shirts samt accessoarer i ett flertal olika färgställningar.

”Musiken har för mig alltid varit grunden i allt jag gör, men visionen har alltid varit större. Mode har alltid intresserat mig och det känns naturligt att testa att uttrycka mig med kläder. Jag tror och hoppas att mina fans kan uppskatta den här sidan av mitt skapande också.” säger Leslie Tay

”Eyaleé Noir” lanseras exklusivt den 3 december online på aplace.com samt i APLACE butiker i Stockholm och Malmö. Priser mellan 300 – 1 100 SEK.