Vans inleder partnerskap med Tony Hawk

För kulturen, av kulturen!

Vans och skejt-legendaren Tony Hawk inleder ett officiellt varumärkespartnerskap. Vans och Tony Hawk, som delar ett djupt arv inom actionsport och ett obestridligt engagemang för skate-kultur, förenas under 2020 för att skapa varumärkesinitiativ som möjliggör kreativt uttryck genom skateboard.

”Vans har stöttat skateboardåkning sedan början och aldrig vaklade i sitt engagemang, trots dess enorma mainstream-framgång. Jag har alltid respekterat deras integritet, så det är en ära att officiellt gå samman och hjälpa till att fortsätta växa skateboardkulturen på det mest autentiska sättet.” säger Tony Hawk.
Tony Hawk, som ansluter sig till Vans som en officiell global varumärkesambassadör, kommer att samarbeta med varumärket för att marknadsföra Vans globala varumärkesplattformar, inklusive hans fortsatta engagemang som kommentator i Vans Park Series. Hawk producerar även en helt ny professionell Vert-skateboardtävling.
”Tony Hawks namn är synonymt med skateboard för fans runt om i världen”, säger Bobby Gascon, global chef för actionsport för Vans. ”Han är en pionjär och har inspirerat miljontals människor att plocka upp en bräda med hans otroliga talang. Vi är hedrade och stolta över att stödja Vans uppdrag att marknadsföra och växa skateboardåkning globalt.”
Genom att skapa initiativ och evenemang som stöder skate-samhällen runt om i världen, kommer partnerskapet att förena fans genom bland annat sociala livestream-kampanjer, återgivningsprogram och kreativa produktsamarbeten.