Vans släpper kollektion med välgörenhetsorganisationen CoppaFeel

För att uppmärksamma bröstcancer månaden oktober

I samband med den internationella bröstcancermånaden Oktober, presenterar Vans sin Breast Cancer Awareness Collection. En kollektion designad inte bara för att utbilda unga i att kontrollera sina bröst för tidig upptäckt av cancer, utan att även för att visa upp styrkan hos de som påverkas eller berörs av bröstcancer.

Kollektionen finns tillgänglig från och med 1 oktober 2019 och minst $ 200 000 USD av intäkterna från Vans Breast Cancer Awareness Collection kommer gå till CoppaFeel! – en brittisk välgörenhetsorganisation för bröstcancer som främjar tidig upptäckt och uppmuntrar unga att lära känna sina kroppar bättre.

Vans designers har skapat enkla illustrationer med minimala linjer för att lyfta fram den djärva användningen av färger och sammanhängande figurer.

“Bröstcancer är en sjukdom som drabbar alla oavsett etnicitet eller status och vi ville att kvinnorna i illustrationerna ska spegla denna verklighet”

säger Diandre Fuentes, Vans Footwear designer.

Kollektionen kommer både för män, kvinnor och barn. Kollektionen släpps online och i butik den 1 oktober.