Vetements lanserar nytt varumärke

Invigs med mystiska "Secret Project"

Lyxmodehuset Vetements grundades 2014 i Georgien av bröderna Demna och Guram Gvasalia. Sedan dess har de gjort sig kända för sina kreativa designs – ofta inspirerade av samtiden, memes och satir. Nu avslöjar Vetements projektet ”Secret Project” – vilket lanseras tillsammans med ett helt nytt varumärke.

Vetements har hållit sig undan rampljuset på årets Paris Fashion Week, men har skapat vågor på modescenen på andra vis. Nyligen skapade de ett helt nytt Instagram-konto som beskrevs som just ”Secret project”. Samtidigt gick de ut med ett releasedatum: den 22 juli.

Dessutom delas en mystisk lanseringsvideo med en blandning av snabba klipp. Innebörden av klippen är väldigt abstrakt men Vetements CEO berättar att innebörden är: “replacing fashion’s traditional conglomerate structure,”. Du kan spana in videon ovan.

I en intervju med Vouge berättar Guram Gvasalia:

“We’re launching a new brand. It’s not actually just one brand; it’s the first milestone in the whole situation. We’ve created the Gvasalia Family Foundation, and we’re starting with a new experimental laboratory. It will be a multi-dimensional platform for young talent, which hopefully one day could replace the traditional conglomerate structure and redefine co-working spaces and co-creating experiences […]”

Håll koll på Dopest.se för mer info kring Vetements ”Secret Project”.