Inför höst/vinter 2018 släpper Weekday sitt omfattande samarbete med den icke vinstdrivande organisationen Non-Violence Project som arbetar med att främja konfliktlösningar utan våld genom utbildningsprogram. Samarbetet består av två delar; ett nybildat nätverk av talespersoner mot våld och en klädkollektion. Unisexkollektionen finns tillgänglig från och med den 11e oktober och gör det möjligt för Weekdays kunder att förespråka fred i sin vardag. 

Det nya nätverket går under namnet Peace Force och består av nio personer som på ett eller annat sätt har blivit utsatta för våld och som därefter bestämt sig för att ta en tydlig ställning emot våld i samhället. Deras roll som ambassadörer börjar med en kampanj som Weekday är initiativtagare till, och möjlighet att jobba aktivt i Non-Violence Project (NVP) för att inspirera, engagera och motivera unga människor att lösa konflikter utan att ta till våld. Varje ambassadör har erbjudits en introduktionskurs av NVP, där fokus ligger på att förespråka ett hälsosamt självförtroende och vikten av konflikthantering. De har också en möjlighet att bli certifierade utbildare för skolor, sportlag och ungdomsföreningar. 
Vid sidan av goodwill-samarbetet lanseras även en klädkollektion med inspiration av Non-Violence Project och deras arbete, både online och i Weekdays butiker. Den knutna revolvern, ursprungligen skapad av den svenske konstnären Carl Fredrik Reuterswärd som en hyllning till John Lennon som sköts till döds i New York City år 1980, är symbolen NVP använder sig av. Symbolen återfinns även på produkterna i kollektionen. Färgpaletten som används består av grönt, orange och svart och har inspirerats av europeiska utryckningsfordon. Idén att använda Peace Force som huvudbudskap för kollektionen är densamma som för skapandet av nätverket, viljan att gatorna ska tas över av fredsstyrkor istället för polisstyrkor.
Kollektionen släpps i butik och online den 11e oktober.