Woolrich lanserar sitt samarbete med Ms. Lauryn Hill

Woolrich: American Soul since 1830’ Fall/ Winter 2018” är sångerskans första modekampanj någonsin

Woolrich lanserar nu deras samarbete med den ikoniska sångerskan Ms. Lauryn Hill för Woolrichs höstkampanj 2018. Kampanjen, ”Woolrich: American Soul since 1830’ Fall/ Winter 2018” är sångerskans första modekampanj någonsin och markerar en ny era för varumärket som fokuserar på autentiska skapare som definierar amerikansk innovation och speglar den kreativa magin i varumärket.

”Woolrich: American Soul Since 1830’” firar varumärkets välkända amerikanska arv genom att presentera artister vars kreativa uppfinningsrikedom ligger i hjärtat av den amerikanska kulturen. Den första delen av ”Woolrich: American Soul 1830’” belyser den legendariska Ms. Lauryn Hill, en av de främsta rösterna i amerikansk musik under det senaste seklet.

Samarbetet mellan Woolrich och den mångfacetterade artisten, musikern och designern, har resulterat i bilder och livemusik för annonskampanjen samt en limited edition- kollektion, specialgjord av Ms. Lauryn Hill som kommer att lanseras i Woolrich-butiker samt utvalda återförsäljare i Nordamerika och Europa.

I ett exlusivt liveuppträdande för Woolrich, visas kampanjen samtidigt som Ms. Lauryn Hill framför ”Ex-Factor” med ett piano och en text skriven av Ms. Lauryn Hill visas om vad amerikansk soul betyder för henne.