Woolrich lanserar under Pitto Uomo 94 sin nya linje Woolrich Outdoor Label, en helt ny linje de skapat tillsammans med japanska sportvarumärket Goldwin. I oktober 2017 gick Goldwin Inc in i bolaget Woolrich International med en minoritetsandel och lanserar nu för Spring/Sumer 2019 sin första kollektion tillsammans. Goldwin är ett av de mest avancerade varumärkena inom techkläder och representerar en ny milstolpe för Woolrich globala tillväxt.

”Detta är ett nytt kapitel för Woolrich. Eftersom kärnan i varumärket varit en produkt tillverkad i ull, kommer vi nu att öka vårt erbjudande med tekniska performanceplagg för en ny generation outdoor-entusiaster.”, säger Andrea Cané, Creative Director på Woolrich.

Kollektionen är designad för utomhusaktiviteter – allt skogsvandring, strömfiske och bergsklättring – och syftar till att arbete med naturen istället för att motverka den. En samexistens mellan mänskligheten och naturen.

Spana in kollektionen ovan och håll utkik på Dopest.se och Woolrich för senaste nytt!