Youseum öppnar i Mall Of Scandinavia

Sveriges första upplevelsemuseum för sociala medier

Youseum är en interaktiv sociala medier-upplevelse som fokuserar helt på besökaren, hens kreativa uttryck och skapande. I den 1000 kvadratmeter stora lokalen i Westfield Mall of Scandinavia kan man göra content för både Instagram och TikTok, med hjälp av deras miljöer.

Youseum i Stockholm kommer att inrymma 15 rum och 25 interaktiva element. Genom museets alla delar finns olika kreativa verktyg som varje person kan använda för att skapa sitt eget innehåll och utveckla sitt eget sociala medier-uttryck. Bland annat finns set-ups för en talkshow, en scen, strand eller ta ett dopp i en pool av strössel – eller varför inte prova på att åka rullskridskor i Youseums ”Roller Dreams”.

”Vi är mycket glada över att äntligen få presentera Youseum för våra svenska vänner i Westfield Mall of Scandinavia och resten av Sverige. Vårt museum med alla dess interaktiva upplevelser syftar till att öka kreativiteten, få fram det bästa av våra besökare och få dem att känna sig som de sociala medier- rockstjärnor de är”, säger Koen Derks medgrundare och VD Youseum.

Youseum öppnar upp i mars 2022.