Zalando lanserar AW24-kampanj med Willem Dafoe & Luka Sabbat
Även Brigitte Nielsen och Sabrina Bahsoon medverkar i den stjärnspäckade uppmaningen att omfamna sin egna stil.
Zalando är fullt redo för det kallare vädrets mode och avslöjar nu sin djärva nya varumärkesidentitet med lanseringen av deras höst- och vinterkampanj 2024. Kampanjen har en högprofilerad ensemble inklusive den hyllade skådespelaren Willem Dafoe, modellen och skådespelerskan Brigitte Nielsen, skådespelaren och modellen Luka Sabbat samt innehållsskaparen och modellen Sabrina Bahsoon, känd som #TubeGirl.
Den djärva och lekfulla kampanjen #VadSkaJagHaPåMig fokuserar på stil och självförtroende och lyfter fram den universella vardagsupplevelsen som alla kan relatera till, oavsett ålder, plats eller kön – det vanliga dilemmat att bestämma vad man ska ha på sig.
Mot den livfulla bakgrunden av en pulserande tunnelbana fångar kampanjen ett dynamiskt möte mellan olika liv, bakgrunder, stilpreferenser och ambitioner, och visar mode som resonerar med alla, oavsett var deras resa tar dem. Genom kampanjen vill Zalando visa hur de förenklar modeval och inspirerar individer att hitta stil och självförtroende genom att erbjuda ett omfattande sortiment, inspirerande innehåll och en överlägsen shoppingupplevelse.
“Det har varit underbart att samarbeta med Zalando i den här kampanjen. Den dagliga ritualen att fråga sig själv, ’Vad ska jag ha på mig?’ är universell, men samtidigt djupt personlig. Mode har alltid varit ett sätt för mig att uttrycka mina känslor och vara sann mot mig själv. Zalandos utbud av stilar erbjuder något för alla, vilket gör det möjligt för människor att hitta det som får dem att känna sig självsäkra och vackra, oavsett ålder, storlek eller något annat”, säger Willem Dafoe.
Kampanjen skapades i samarbete med fotografen Sophie Jones, regissören Aube Perrie och byrån Wieden+Kennedy Amsterdam. Den uppdaterade visuella identiteten som introduceras med höst-/vinterkampanjen 2024 omfattar ett intensifierat orange färgschema och nya looks för varumärket Zalando.
I linje med den nya varumärkespositioneringen och med målet att inspirera lanserar Zalando även den nya funktionen inom Stories på Zalando, som låter kunder utforska plattformen genom sina favoritikoners och trendsättares perspektiv. Denna funktion erbjuder exklusivt innehåll och kurerade modeval från personligheter som Linda Tol, Jordan Anderson och Herbert Hofmann.
Spana in stjärnorna i kampanjfilmen ovan och missa inte att läsa mer om kampanjen här.