Batavus lanserar initiativ under Stockholm Fashion Week för att få fler att cykla

Vill få fler att tänka på miljön och välja cykeln framför bilen

Cykeltrenden är hetare än någonsin. Vi har bland annat sett Dior Homme lansera cyklar samt tatueringsstudion Stucklife designa och tävla ut cyklar. Nu initieras ännu ett cykelinitativ, denna gång i en större skala och från cykelvarumärket Batavus som gjort sig kända för sina elcyklar.

I samband med Stockholm Fashion Week lanserar man ett initiativ som kallas för Cykeltrafikomläggningen. Målet är att få fler att tänka på miljön och välja cykeln istället för bilen. Initiativet går live under torsdagen den 30/8. För att sprida detta har man en tävling där cyklister uppmanas att lägga upp en bild under dagen tillsammans med en kort motivering om varför man väljer att cykla för chansen att vinna en Batavus-cykel värd ca 23 000 kronor.

Dopest-redaktionen har varit med och hjälpt till att sprida budskapet genom att plåta urbana cyklister i samband med Stockholm Fashion Week för att påvisa att man inte behöver ha på sig en tråkig cykeloutfit och svettas för att kunna ta sig fram till sin destination.

Spana in de bästa outfitsen från dagen ovan!