Se Beyoncé & Jay Z i Tiffany & Co.'s senaste kampanj

Visar upp en aldrig tidigare sedd Basquiat

Under gårdagen visade Tiffany & Co. upp en historisk kampanj. Då sågs inga mindre än Beyoncé och Jay Z poserar framför en Basquiat från 1982, som aldrig visats upp offentligt förut. Målningen ”Equals Pi” har endast gått att se online – men då lågupplöst i endast 400 pixlar. Det är första gången någonsin som The Carters frontar en kampanj tillsammans.

En annan del av kampanjen som också gör den historisk är att Beyoncé bär den klassiska, gula Tiffany-diamanten på hela 128.54 karat. Stenen sitter monterad i ett halsband från 2012, tillsammans med övriga 100+ karat diamantstenar.Queen B blir den fjärde personen någonsin som bär halsbandet, och dessutom den första svarta kvinnan.

Tiffany-diamanten har tidigare suttit monterat i ett annat halsband med namnet Ribbon Rosette, som bars av ingen mindre än Audrey Hepburn i kampanjer för filmen Breakfast at Tiffany’s. Det är därför inte särskilt förvånande att Beyoncés styling i kampanjen – är inspirerad av just karaktären Holly Golightly. Det syns i allt från hårstyling, till handskarna och den svarta klänningen.

En ytterligare hyllning till Audrey Hepburn är att Beyoncé dessutom har spelat in en cover på låten ”Moon River” som Hepburn sjöng i Breakfast at Tiffany’s. En musikvideo som spelats in av Jay Z släpps den 15 september.

Spana in The Carters i kampanjen ovan!

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Ett inlägg delat av Tiffany & Co. (@tiffanyandco)