Beyoncé och Levi’s® avslutar REIIMAGINE med The Denim Cowboy
Beyoncé och Levi’s® avslutar REIIMAGINE med The Denim Cowboy - ny denimkollektion med kristaller, western och 100% attityd.
Levi’s® och Beyoncé knyter ihop säcken för det årslånga kampanjprojektet REIIMAGINE med sista kapitlet The Denim Cowboy, en hyllning till kvinnlig styrka, frihet och att skriva om spelets regler.
Denim, attityd och Beyoncé
Bakom kameran står återigen Grammyvinnande regissören Melina Matsoukas, och filmen är tonsatt med en exklusiv version av ”Levii’s Jeans” från Beyoncés hyllade album Cowboy Carter. Under 90 sekunder ser vi nytt material med längre scener från tidigare kampanjkapitel: Launderette, Pool Hall och Refrigerator, alla inspirerade av Levi’s® klassiska 80- och 90-talsreklamer.
Stjärnor och statement-plagg
I The Denim Cowboy får vi se Beyoncé vinna den lokala biljardhajens 501®-jeans. Hon bär en ’90s Shrunken Trucker med kristaller och nyheten 501® Curve. En ny silhuett som framhäver kurvor samtidigt som den behåller den raka, tidlösa looken.
Kollektionens mest iögonfallande pieces är:
- Western Crystal ’90s Shrunken Trucker (3 049 SEK)
- Western Crystal 501® Curve (2 049 SEK)
Från scenen till butikerna
Kampanjen fick sin stora final under COWBOY CARTER TOUR i Las Vegas, där hon och hela danscrewet bar den nya kollektionen på scen. Resultatet? Denim, kristaller och attityd som gnistrade i varje rörelse.
Kollektionen BEYONCÉ X LEVI’S® är ute nu på Beyonce.com och globalt via Levi.com och utvalda Levi’s®-butiker.



