BSTN Nike's AF100 kampanj - lyxiga fordon

Don C, Travis Scott, ACROYNYM och Roc-A-Fella Records AF100 samarbete presenteras i olika fordon.

Nike fortsätter fira sin Air Force 1 silhuett. Detta gör man b.la. med AF100 kampanjen där man låter kända profiler som Travis Scott, Virgil Abloh, Don C, Roc-A-Fella-Records egna Kareem ”Biggs” Burke och ACRONYM’s Errolson Hugh designa sina egna Air Force 1’s. Nu har kedjan BSTN firat detta på eget vis genom att göra om flera olika fordon och anpassat de med varje AF100 släpp.

På varje fordon har man använt sig av en vit-grund och svart text. Kampanjen inleds med en Can-Am Spyder som står för ACRONYM’s tekniska detaljer och kvalité. Just Don får en Mercedez-Benz G63 som representerar Just Don’s cleana med ändå tuffa high-top.

En Lamborghini Aventador representerar Travis Scott snabba liv och har en stor Swoosh-logga på ”måsvingedörrar” i detta fall ”fjärilsdörrar” som en hyllning till Travis logga på hans Air Force 1-sneaker.

Avslutningsvis  ser vi ett privatjet som representerar Roc-A-Fella Records och återkomsten för deras AF1:a. Spana in bilderna ovan! Om du missat hur varje sneaker ser hur kan du ta en titt här. Följ Dopest på Instagram för senaste release-info kring skorna.

Foto: BSTN