Calvin Kleins höstkampanj frontas av Kid Cudi

Artisten syns med Euphoria-stjärnan Alexa Demie & tidigare CK-ambassadörer som Kendall Jenner i ny kollektion

Hösten börjar, på gott och ont, närma sig och därmed börjar även AW23-kollektioner att dyka upp. Calvin Klein använder dock sensommarens varma toner i sin nya kampanj HALO, där sensualitet tolkas om genom scener de beskriver som sprungna ur ”njutning och lek”.

I sina debutkampanjer för CK gör Alexa Demie (Maddy i Euphoria) och Kid Cudi ambassadörerna JENNIE, JungKook och Kendall Jenner sällskap i vinjetter som fångar deras unika sensualitet, självförtroende och lekfullhet genom Calvin Kleins distinkta lins. Den legendariska fotografduon Inez & Vinoodh från Holland har filmat och förstärkt varje talangs individuella värld genom unika miljöer och kurerade ljudspår för bilder och videor som är både svävande och verklighetsförankrade.

”Exciting, Iconic, Rock & Roll”, så beskriver Kid Cudi känslan under foto-sessionerna.

AW23-kollektionen förstärker Calvin Kleins designkoder: minimalt, modernt och sensuellt. Inom underkläder, jeans och kläder presenterar de exklusiva plagg som är tidlösa i sin enkelhet, men moderna i sin design. Klassiska silhuetter uppdateras med nya tyger och passformer, och kompletteras med de senaste Calvin Klein-smyckena och glasögonen. I alla ambassadörers respektive videos syns dessa plagg i rörelse, med en touch av den ”rock & roll” Kid Cudi själv beskrev.

Kampanjen och kollektionen för AW23 finns ute nu på Calvin Kleins hemsida och hos utvalda återförsäljare. Kampanjvideosarna och mer innehåll kommer att spridas på @calvinklein sociala kanaler under hela veckan och du kan kika in Kid Cudis klipp här ovan redan nu.