Carlings lanserar världen första AR t-shirt

The Last Statement T-shirt låter dig ändra budskap på t-shirten gång på gång

För drygt ett år sedan släppte den skandinaviska modekedjan Carlings världens första digitala klädkollektion, NEO-EX, som blev mycket omtalad. Nu är det åter igen dags för en satsning i samma innovativa anda. Carlings lanserar nu ”The Last Statement T-shirt” – vilket är världens första t-shirt med augmented reality-teknik.

”The Last Statement T-shirt” använder samma teknik som ligger bakom Instagrams filters och stickers, vilket betyder att din smartphone digitalt kan placera nya designalternativ och budskap på t-shirten. Bäraren kan därmed ta ställning på Instagram om och om igen utan att behöva köpa en ny tröja varje gång.

Spana in hur det funkar i videon nedan. ”The Last Statement T-shirt” landar på de virtuella hyllorna i Carlings webshop den 6 december klockan 08.00 och kommer kosta 399 SEK. För varje såld t-shirt donerar Carlings 100 SEK till organisationen WaterAid

https://youtu.be/gVsTcVL8_ks