COMME des GARÇONS visar upp sin nya linje

Se den första kapselkollektionen från CDGs nya varumärke

Comme des Garçons avslöjade tidigare att man planerar att släppa ett nytt online-varumärke till sommaren. Kort efter avslöjandet visade man även upp de första produkterna som tagits fram i samarbete med Anti Social Social Club, Brain Dead och Avi Gold för att fira lanseringen av det nya varumärket.

Nu presenterar man sin första riktiga kapselkollektion som går under namnet ”Breaking News” där vi får se en kollektion där ”CDG” loggan är i fokus på plaggen. I kollektionen ser vi jackor, hoodies och t-shirts i en färgglad palett.

I samband med presentationen av ”Breaking News” avslöjade Comme des Garçons VD Adrian Joffe att man släpper den första fullständiga kollektionen i juli och att kollektionen bland annat kommer innehålla kepsar, t-shirts, tröjor, hoodies, jackor, byxor, kappor och sneakers. Samt även ett samarbete med Hanes och Vans.

CDG “Breaking News” kollektionen släpps globalt på Dover Street Markets hemsida den 17:e maj. Den första fullständiga CDG kollektionen släpps i Japan den 20:e juli och rullar sedan ut globalt den 17:e oktober.