
Foto: Denim Tears
Denim Tears lanserar eget jeansmärke - DENIM BY DENIM TEARS
Denim Tears lanserar sitt eget jeansmärke, DENIM BY DENIM TEARS, med ikoniska Cotton Wreath-jeans, läs mer här!
Efter flera år av framgångsrika samarbeten, bland annat med Levi’s, tar Tremaine Emory och hans märke Denim Tears nu nästa steg med ett eget dedikerat jeansmärke: DENIM BY DENIM TEARS. Denim har blivit en tydlig symbol för märkets kreativa frihet och uttryck, och den här första kollektionen visar tydligt vilken riktning varumärket siktar mot – jeans som är helt och hållet Denim Tears, med en stark koppling till kultur och materialkänsla.
Kollektionen återintroducerar det ikoniska ”Cotton Wreath”-motivet, som först blev känt i samarbetet med Levi’s, men appliceras nu på ett bredare spektrum av stilar och tvättar. Huvudplaggen i kollektionen är D-TEARS Signature Straight Leg Jean och D-TEARS Loose Fit Jean, som finns i flera tvättar, inklusive vintage indigo, blekt indigo och svart. Särskilda detaljer som egen designade nitar, nytt hardware med Cotton Wreath-loggan och unika sömnadsmönster ger en subtil hyllning till historiska jeansplagg.
DENIM BY DENIM TEARS lanseras exklusivt via Denim Tears egen webbutik, och priserna ligger mellan cirka 3 250 – 5 850 kronor per plagg. Ytterligare släpp planeras framöver, och förväntningarna på kollektionen är höga bland både fans och denimentusiaster.
View this post on Instagram



