Happy Socks uppdaterar sin look

Strumpvarumärket med kreativitet i fokus får en ny visuell identitet, loggor & mycket annat uppdateras till höstens kollektion

Svenska märket Happy Socks har sedan starten 2008 gjort sig till experter på att förnya och uppdatera klassiska basprodukter, genom ständig innovation och kreativitet med samarbeten och specialkollektioner. Nu tar de nästa steg i sin livscykel med en uppdaterad ny visuell identitet, som fortsätter att främja kreativitet, design och hantverksandan i varumärkets DNA. Bara med en ny look.

“Vårt mål var att hedra Happy Socks glada och lekfulla DNA med ett nytt utseende som känns både mer vågat, modernt och ja, gladare. Det här innebär även praktiska saker – ett nytt typsnitt som kan sticka ut på ljusa färger och mönster och som kan sticka ut i vår oväntade visuella värld. Det har varit en otrolig resa, att både se tillbaka och till vår framtid och är övertygande om att våra kunder kommer vara nöjda med den förändring som gjorts”, säger Paula Maso, kreativ chef på Happy Socks.

I skapandet av vad de kallar för ”Happy Socks 2.0” har de samarbetat med designern Yorgo Tloupas från Paris-baserade byrån Yorgo&CO (som jobbat med bl.a Absolut Vodka, Yves Saint Laurent & Cartier), varumärkets egen kreativa inhouse byrå The Happy Agency och Happy Socks kreativa chef Paula Maso.

Förändringarna består bland annat av en ny logotyp, H-ikonen, som står för ”Hero” eller ”Hjälte”. Den blir centrum för en rad andra nyheter:

  • Uppdaterad branding på produkterna med den nya H-ikonen och logotypen som öppnar upp för nya möjligheter som stickning och vävda etiketter.
  • Nya produktetiketter med pappersetiketter och papperskrokar som både är mer praktiska och ett mer hållbart alternativ.
  • En ny design på webbsidan som erbjuder nya unika upplevelser för Happy Socks kunder.
  • Nytt namn och ny design av Happy Socks flaggskeppsbutiker (bland annat i Stockholm & London), anpassade för varumärkets nya visuella identitet.

 

Visa detta inlägg på Instagram

 

Ett inlägg delat av Happy Socks (@happysocks)

Happy Socks kommer även avtäcka en ny kampanj i samband med deras kommande AW23-kollektion. Än så länge har de bara släppt en teaser på sin Instagram, men du kan även se en del av förändringarna in action på deras hemsida.