H&M lanserar ny generation av butiker med nyöppning på Södermalm
Ett nytt koncept av butiker kommer till Sverige efter premiärer i New York & London – Lanseras med nyrenoveringar runt om i Stockholm.
Samtidigt som H&M lanserar en ny höstkollektion introducerar företaget nu en ny generation butiker. Här möts innovativ design, luftig arkitektur och ett starkt modeutbud – allt för att ge kunden en mer inspirerande shoppingupplevelse. Ett exempel är nyöppningen av en butik på Götgatan 19, beläget i hjärtat av Södermalm i Stockholm.
Butiken på Götgatan är den tredje inom ramen för H&M:s nya butikskoncept. Tidigare i år öppnade företaget liknande konceptbutiker i Soho, New York och i Chelsea, London. Genom att anpassa butikerna till faktorer som geografiskt läge, kringliggande kvarter och relevant kundprofil vill H&M komma den lokala kunden närmare. Den nyöppnade butiken på Götgatan är en hyllning till Södermalms pulserande dynamik med bland annat inslag som ett exklusivt sortiment av second hand-konceptet H&M Pre-loved.
”I höst vill vi visa upp det allra bästa H&M har att erbjuda. Utöver en exceptionell höstkollektion förhöjer vi shoppingupplevelsen både online och i våra nyöppnade butiker i Stockholm. Vår nya butik på Götgatan är ett väldigt bra exempel på hur vi låter våra produkter och kundernas behov sätta riktningen för butiksupplevelsen. Det är till exempel ingen slump att det blir den första H&M-butiken i Sverige att erbjuda ett noggrant utvalt second hand-sortiment från olika varumärken”, säger Karen O’Rourke, Sales Manager, H&M Nordics.
Shoppingupplevelsen blir mer modern och sömlös än tidigare, med innovativa lösningar som mer integrerad smart-teknik, mobila betalalternativ, en enklare sortimentöverblick och förbättrade provrum bland mycket annat.
Butiksöppningen på Götgatan kommer dock inte ensam. H&M-butiken i Westfield Mall of Scandinavia öppnar även upp dörrarna igen efter en renovering, bland annat med en stor flagship-yta för H&M Beauty. Dessutom har en del av H&M-butiken på Drottninggatan 50 i centrala Stockholm omvandlats till en ”pop-in” med ett nytt, mer avskalat och kurerat designmanér. Senare under hösten öppnar även H&M-butiken på Drottninggatan 56 upp på nytt efter att också fått sig en nyrenovering.
Sist men inte minst har H&M har även jobbat fram ett pop-up-koncept där de förvandlar Stockholms äldsta, och mest anrika galleria, Birger Jarlspassagen, till en kreativ hotspot för mode, mat och kultur. Som en del av denna satsning presenteras “The Beet”, en pop-up-restaurang i samarbete med kockduon Adam Dahlberg & Albin Wessman. Under hösten kommer en rad olika aktiveringar att äga rum i Birger Jarlspassagen och först ut är det svenska lanseringseventet för kollektionen AW24 nu på lördag den 14 september.
Pop-upen öppnar sedan måndagen den 16 september och är öppen tisdag-söndag fram till den 30 november. Den nya butiken på Götgatan har öppet från och med idag, torsdagen den 12 september.