H&M lanserar nya marknadsplatsen "Afound"

H&M lanserar ännu ett varumärke - Afound, en nytänkande marknadsplats för off-price

H&M startar upp ett nytt varumärke. Efter senaste satsningen på Arket så öppnar man upp Afound. Afound blir företagets nionde och kommer att bli en marknadsplats, ett ”style and deal hunting paradise” med rabatterade varor inom mode och livsstil.

Här kommer välkända och omtyckta varumärken för både dam och herr att samlas, såväl externa varumärken som H&M-koncernens egna. I fysisk och digital miljö kommer Afound att presentera ett noga kurerat och säsongslöst utbud, från svenska och internationella varumärken i flera prissegment och kommer löpande även att lansera unika och limiterade produktsläpp från olika varumärken, alltid med attraktiva erbjudanden.

”Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse”, säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Afounds marknadsplats kommer att lanseras både online och med fysiska butiker med början i Sverige, under 2018. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm, parallellt med att den digitala marknadsplatsen lanseras i Sverige.