H&M lanserar nytt varumärke som är inriktat på prisvärd lyx

Läs mer om H&Ms nya varumärke Nyden här

Kort efter lanseringen av ARKET så lanserar H&M ännu ett nytt varumärke, denna gång med inriktning på prisvärd lyx och riktat mot en yngre målgrupp. Det nya varumärket går under namnet Nyden (Sammanslagning av orden Ny och Den) och beskrivs som ett varumärke som inte följer trender eller säsonger. Bakom varumärket ligger H&Ms Oscar Olsson som i en läsvärd intervju med The Wire berättar om sin syn på mode och det nya varumärket Nyden.

Fokus för det nya varumärket kommer att ligga på designsamarbeten med olika stjärnor och inflytelserika personer . I den första kollektionen kommer vi få se ett samarbete mellan Noomi Rapace och tatueraren Doctor Woo. Nyden kommer inte säljas i några fysiska butiker utan fokus kommer att vara på nätet och försäljning via pop-up events.

Nyden plaggen kommer att vara limiterade och priserna kommer variera, beroende på produkt och samarbete. När den första kollektionen släpps har ännu inte kommunicerats men håll koll på dopest.se för det senaste.

A post shared by /Nyden (@wearenyden) on