HUGO BLUE presenteras under lanseringsevent i Berlin

Fullspäckat event i Berlin kryddades av kändisgäster, Roblox-samarbete & ett exklusivt live-framträdande från Swae Lee

Nyligen avslöjade HUGO sin senaste linje HUGO BLUE, en denim-inspirerad varumärkeslinje som siktar mot att utforska nya delar av deras designvärld.

I ett mycket minnesvärt lanseringsevenemang tog HUGO med sig stilen och andan i sin nya BLUE-linje till Berlin under den 6:e mars 2024. Cirka 1 000 gäster bjöds in för att upptäcka den första kollektionen och ta del av HUGO BLUE:s värld i en uppslukande upplevelse som kombinerade inspirerande produktinstallationer med kreativ underhållning, vilket bland annat inkluderade musik och spel.

En blå tunnel i entrén förde alla gäster in i HUGO BLUE:s värld, med djärva logotypdetaljer och en färgpalett i olika nyanser av blått som tema för att förstärka den nya linjen. De viktigaste plaggen visades på ett något oväntat sätt i tre särskilda ”garderober”, var och en med olika teman. Från uppblåsbara prylar till rum helt täckt i denim och fängslande LED-paneler, här klev man verkligen in i klädernas värld.

På eventet fanns de lokala konstnärerna Rafaella Braga & Max Teutsch på plats, där de arbetade live med att lägga till personliga detaljer till gästernas HUGO BLUE-plagg. Varje deltagare fick en denimväska, och som en teaser före evenemanget fick ett urval av gäster även en denimjacka med ett strykbart blommärke med ett integrerat NFC-chip som anslöt till en speciell upplevelse på Snapchat. Väl på plats fanns även barer, fotobås och husvagnar som serverade sockervadd och blå popcorn i sann blå anda.

Roblox x HUGO

Under eventet presenterades även en värld utanför den fysiska: PLANET HUGO. Ett ekosystem av unika, sammanlänkade upplevelser på Roblox. De första två 3D-miljöerna, ”HUGO HANGOUT” och ”HUGO FASHION MATCH”, premiärvisades vid eventet i en spelzon med flera skärmar som visade upp den virtuella delen av HUGO BLUE:s värld. Kul detalj var även att hela lanseringseventet var utformat efter en av HUGO-världarna i spelet.

Tillbaka i den fysiska världen på lanseringseventet satte ett framträdande av den Grammy-nominerade Rae Sremmurd-medlemmen Swae Lee tonen för de tusen gästerna som samlats runt scenen. Två av stjärnorna i den allra första HUGO BLUE-kampanjen, den tyska rapparen Reezy och den brittiska skådespelaren Jasmine Jobson (Jaq i Top Boy), var också på plats, liksom den tyske DJ:n och producenten Adam Port från Keinemusik, som uppträdde under kvällen.

Sommarkollektionerna 2024 från HUGOs huvudlinje samt HUGO BLUE finns tillgängliga nu i butik och online på hugo.com.