HUGO bjuder på upplevelsen "HUGO GARAGE" med Formula 1

Se RB-förarna Yuki Tsunoda & Daniel Ricciardo fronta en ny kollaborativ kampanj – som presenterades under ett unikt event

För att fira Formula 1 Miami Grand Prix 2024-helgen förde HUGO in sin egen energi i staden genom att lansera en ny serie av evenemang: HUGO GARAGE. Den 3 och 4 maj 2024 öppnade HUGO GARAGE Miami sina dörrar som ett kreativt utrymme i flera lager med mekanikernas verkstäder som förebild.

Konceptet knöt an till HUGO:s koppling till racingvärlden som officiell kläd- och glasögonpartner till Visa Cash App RB Formula 1 Team. Det markerade också ett djärvt steg från HUGO att visa upp sin omstörtande anda och omdefiniera gränserna för motorsport genom att erbjuda en uppslukande upplevelse grundad i kultur, inte omöjligt hur de tidigare aktiverat kollektioner som HUGO BLUE.

HUGO GARAGE, som låg i Miamis konstnärliga centrum Wynwood, fungerade som en lekplats för subversiva självuttryck inom mode, motorsport, musik och gatukultur. Innovatörer och tillverkare samlades för att skapa, anpassa och inspirera. Tillsammans med RB-förarna Daniel Ricciardo & Yuki Tsunoda besökte cirka 1 000 gäster HUGO GARAGE under helgen, däribland Swae Lee, Vinnie Hacker, YG Marley, Prince Nasir Dean, Charly Jordan, Tarayummy, Gabbriette Bechtel, Larray Merritt och Jean Carlo.

Yuki Tsunoda & Daniel Ricciardo. Foto: HUGO

HUGO samarbetade även med LOVE RACING och AFROFUTURE för att skapa en tvådagars musik- och racingupplevelse i HUGO GARAGE under helgen. LOVE RACING är dedikerat till att göra tävlingsracing tillgängligt för alla och de skapade en möjlighet att bryta traditionella barriärer inom tävlingsracing. Evenemanget bjöd på en adrenalinpumpande Formula 1-inspirerad racinguppställning, som gav gästerna en arkadliknande racingupplevelse med fjärrstyrda miniatyrbilar.

Som avslutning på helgens aktiviteter firades Afrikas rika kulturella mångfald under lördagen den 4:e maj genom AFROFUTURE, som presenterade en oförglömlig upplevelse med topptalanger som afrobeatsensationen Victony.

Sist men inte minst lanserades en ny miljö i Roblox, där HUGO tidigare startat sin plattform ”PLANET HUGO”. Världen presenterades vid evenemanget i en spelzon med flera skärmar som visade flera olika delar av världen samtidigt. Upplevelsen på Roblox replikerar eventutrymmet i Miami och fungerar som ett nav för kreatörer, där du kan upptäcka färgen på Visa Cash App RB Formula 1-bilen, ge dig ut på skattjakt för att samla sällsynta patcher, få tillgång till exklusiva digitala wearables eller bara mingla.

Kollektionen HUGO x RB och HUGO GARAGE visades även upp under aktiveringen, med flera plagg som blandar ihop racingandan med HUGOs stilarv. Du kan spana in flera av plaggen i galleriet ovan! HUGO x RB kollektionen finns tillgänglig nu i butik och på hugoboss.com.